Coneix la ciència amb DO Tarragona

MÉS INFORMACIÓ

Cristina Aluja

Coneix la ciència amb DO Tarragona

  • L’IISPV, amb la col·laboració de la URV i dels centres de recerca de la demarcació (l’ICAC, l’IPHES i l’ICIQ), organitza les microxerrades divulgatives de ciència “Recerca pel canvi”
  • Investigadors i investigadores del nostre territori parlaran de com la ciència que fan contribueix a millorar les nostres vides
  • Serà el dijous 5 d’octubre, a les 18h, a la Biblioteca Xavier Amorós de Reus

Investigadors i investigadores de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV), de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i d’altres centres de recerca de la demarcació de Tarragona (l’Institut Català d’Investigació Química -ICIQ-, l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica -ICAC- i l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social -IPHES-) participaran el proper dijous 5 d’octubre a les microxerrades divulgatives de ciència “Recerca pel canvi”. Aquesta iniciativa té com a objectiu divulgar la ciència a la ciutadania.

Aquestes microxerrades han estat organitzades per l’IISPV amb col·laboració d’altres institucions, com ara la Biblioteca Central Xavier Amorós de Reus (on se celebraran) i la Universitat Rovira i Virgili (URV).

A continuació, podeu veure totes les xerrades previstes:

“Fake news i discurs d’odi: com combatre la desinformació?”, a càrrec de la Dra. Marta Montagut Calvo, investigadora del Departament d’Estudis de Comunicació de la URV.

Cuida el teu cervell i el teu cervell cuidarà de tu”, a càrrec de Laia Gutiérrez, investigadora predoctoral del Grup de Recerca en Nutrició i Salut Metabòlica (NuMeH) de l’IISPV-URV.

“Nanorobots per descontaminar l’aigua”, a càrrec de la Dra. Katherine Villa, investigadora leader group de Materials Avançats Fotocatalítics, de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ).

“De la lletra i de la pedra. Diàlegs amb els romans a peu de carrer”, a càrrec de Diana Gorostidi Pi, professora de la URV i investigadora coordinadora del Grup de Recerca Arqueometria i Produccions Artístiques (ArPA&LIRA) de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC).

Jordi Júlvez Calvo

“Com influeix el nostre entorn en la salut mental?”, a càrrec de Jordi Júlvez, investigador responsable del Grup de Recerca NeurÈpia (IISPV) i Adriadna Pinar, investigadora predoctoral del Grup de Recerca NeurÈpia (IISPV).

“Un món en miniatura: la microfauna d’Atapuerca”, a càrrec de Juan Manuel López-García, investigador del Grup de Recerca Paleoecologia del Pliocè i Plistocè i Dispersions Humanes, de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES).

“La ciència és d’adolescents per a adolescents”, a càrrec de Judit Queral Añó, investigadora predoctoral del projecte SEEDS liderat per l’IISPV, i Mohamed Aissoui, alumne de l’Institut Gaudi de Reus, que ha participat en el projecte.

“Colesterol, trànsit i extraterrestres”, a càrrec de Josep Ribalta Vives, investigador del Departament de Medicina i Cirurgia de la URV i de la Unitat de Recerca en Lípids i Arteriosclerosi (URLA) de l’IISPV.

Aquesta activitat s’emmarca dins el programa d’actes de la Nit Europea de la Recerca, que començarà divendres 29 de setembre i que consistirà en l’organització de diferents tallers de ciència a la Plaça Corsini de Tarragona. En aquesta activitat hi participaran investigadors i investigadores de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili que mostraran els avenços científics assolits i en els quals estan treballant a través de la impartició de diferents tallers divulgatius adreçats a famílies.

Veieu el programa de la Nit de la Recerca aquí.

Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV)

  • Hospital Universitari Sant Joan de Reus.
    Avda, Josep Laporte, 2
    Planta 0 – E1 color taronja (Admissions)
    43204 Reus (Tarragona)
    Tel. (+34) 977 75 93 94
  • Parc Sanitari Joan XXIII
    C/ Dr. Mallafrè Guasch, 4
    Edifici D (Tarragonès)
    43005 Tarragona
    Tel. (+34) 977 29 58 00

El nostre newsletter

  •  
  • Center of:
  •  
  • Center of:

Segueix-nos