L’Hospital Universitari Sant Joan de Reus i l’IISPV acullen l’avaluació presencial del procés d’acreditació per convertir-se en centre europeu de càncer

MÉS INFORMACIÓ

L’Hospital Universitari Sant Joan de Reus i l’IISPV acullen l’avaluació presencial del procés d’acreditació per convertir-se en centre europeu de càncer

Durant dos dies, experts internacionals han analitzat la capacitat integral del centre per assolir l’estàndard europeu

L’equip auditor en l’acte de presentació dels resultats preliminars, el passat 16 de maig a l’auditori de l’HUSJR.

Un equip de sis auditors de l’Organisation of European cancer Institutes (OECI) i la coordinadora del programa OECI del nostre centre han realitzat l’auditoria presencial del procés d’acreditació de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus i l’IISPV per a ser reconeguts com a Centre Europeu de Càncer. Durant dos dies, dijous, 15 i divendres, 16 de maig, els auditors externs de diferents nacionalitats i perfils professionals han participat en un exhaustiu programa de presentacions, entrevistes i visites dirigides a equips i persones concretes de tot el centre. Un cop finalitzada l’avaluació, el Brend Kremer, responsable de l’equip auditor, va presentar els resultats preliminars i va assenyalar els punts forts de la institució així com les oportunitats de millora, i va anunciar que l’informe més exhaustiu del procés es coneixeria el mes d’octubre. El Kremer també va agrair la bona acollida que havia rebut tot l’equip d’auditors, així com la implicació de tots els professionals que han participat en aquest procés, que aborda aspectes com l’assistència, la recerca, la docència, la innovació o la formació.

Dos anys de feina

Els diversos equips de treball de la direcció de l’Hospital, juntament amb equips de l’Institut d’Oncologia de la Catalunya Sud (IOCS) i de l’institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili, han estat treballant durant dos anys en una fase prèvia de recollida de documentació, que ha permès superar la primera etapa de l’acreditació, que està centrada en l’autoevaluació. Posteriorment, es va iniciar la segona etapa de l’acreditació, que ha culminat amb l’auditoria presencial.

Ara bé, aquest encara no és el punt final, sinó que comporta dissenyar un pla de millora en el qual l’Hospital ja ha començat a treballar i que ha d’estar redactat el desembre del 2025.  A partir de llavors, amb tota la informació rebuda i la que se’ns vagi requerint, el comitè d’acreditació i designació de més alta instància de l’OECI donarà l’informe final el febrer del 2026. Un any després de l’obtenció del certificat, el centre ha de presentar un informe escrit amb el progrés dels objectius, accions i el calendari establerts al pla de millora. No és fins al cap de cinc anys quan té lloc una reacreditació.

L’OECI és l’organització més prestigiosa que porta a terme aquesta acreditació i actualment està formada per més de 100 centres de tot Europa.

Patronat

Amb el suport de

Som

Distincions

Membres de

Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV)

  • Hospital Universitari Sant Joan de Reus
    Avda, Josep Laporte, 2
    Planta 0 – E1 color taronja (Admissions)
    43204 Reus (Tarragona)
    Tel. (+34) 977 75 93 94
  • Parc Sanitari Joan XXIII
    C/ Dr. Mallafrè Guasch, 4
    Edifici D (Tarragonès)
    43005 Tarragona
    Tel. (+34) 977 29 58 00

 

 

Vols estar al dia de l’actualitat, l’oferta formativa i les convocatòries d’ajuts de l’IISPV?

 

Subscriu-te tot seguit als nostres butlletins informatius segons les novetats que t’interessi rebre al teu correu electrònic. *Per normativa de protecció de dades, cal que facis la subscripció de manera voluntària.

Newsletter de l'actualitat, de l'oferta formativa i de convocatòries d'ajuts de l'IISPV

Newsletter de la Unitat de Projectes Internacionals (UPI) de l’IISPV

Segueix-nos